Conceptul numit RACER (Rapid and Cost-Effective Rotorcraft) a fost proiectat ca parte a programului european de cercetare Clean Sky 2, care are miza de a reduce emisiile de dioxid de carbon şi a sunetului produs de aparatele de zbor, scrie Live Science.
Elicopterul are un rotor principal, la fel ca altele, şi două rotoare mai mici la capetele aripilor, aşa cum prezintă Airbus în imaginea de mai sus.
Guillaume Faury, CEO-ul Airbus Helicopters, a precizat că „RACER doreşte să crească viteza şi autonomia la un preţ potrivit, mulţumită unei formule aerodinamice simple, sigure şi dovedite”.
De asemenea, rotoarele sunt optimizate pentru a reduce sunetul. Un „mod eco” va îmbunătăţi eficienţa de consum a elicopterului. Opţiunea este încă testată, dar conform companiei, va permite oprirea şi pornirea unui motor în timpul zborului pentru a economisi combustibil şi a creşte autonomia. Corpul uşor al aparatului contribuie la sporirea acestor două calităţi menţionate mai sus.
Construcţia prototipului va începe în 2019, cu primele teste având loc în 2020.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Apaşul contra Rechinului Negru – Care este cel mai bun elicopter de atac din lume?
”Fundul Zburător,” cel mai mare aparat de zbor la ora actuală, a efectuat cu succes un test de zbor